Obecna sytuacja na świecie nie będzie trwała wiecznie i kiedyś wszystko wróci do normy. Dlatego kiedy świat wróci do “normalności”, nie będziesz chciał zostać za konkurencją albo utracić lat swojej ciężkiej pracy.

Pomimo, że prawie wszystko na świecie się zatrzymało, to właściciele biznesów, firm czy przedsiębiorcy muszą nadal starać się utrzymać na rynku, ponieważ muszą myśleć o przyszłości. Muszą także myśleć o swoich bliskich, a więc zabezpieczenie finansowe jest niesamowicie ważne w 2020 roku. Jeśli nadal będzie zarabiać w trakcie kryzysu, po jego zakończeniu będzie w lepszej i łatwiejszej sytuacji niż większość ludzi. Rozwój firmy będzie wtedy łatwiejszy, prawdopodobnie dużo szybszy, podczas gdy inni będą starali się dopiero podnieść upadku. Nawet badania wykazały, że biznesy funkcjonujące, zarabiające i rozwijające się podczas kryzysu, po jego zakończeniu działają sprawniej i wychodzą ponad konkurencję.

5 sposobów na marketing, które warto rozważyć w czasach koronawirusa.

1. Wszyscy mamy do czynienia z wpływem epidemii koronawirusa na nasze życie, niezależnie od tego czy wynik testu był pozytywny, czy nie.

Wszyscy podejmujemy środki ostrożności. Jesteśmy zamknięci w naszych domach, a naszych dzieci nie ma w szkole. Nie możemy odwiedzać naszych przyjaciół. Nie możemy jeść w naszych ulubionych restauracjach ani chodzić do kina. Jasne, wszystkie drobne wygody, ale i tak denerwujące. To czas, aby naprawdę okazywać empatię innym i pomagać tam, gdzie możesz. Jest to czas, w którym wszyscy musimy być wrażliwi – i nie zbyt nachalni lub nachalni – ale to także świetna okazja, aby Twoja marka wyróżniała się w trudnym czasie. Więcej osób jest teraz w mediach społecznościowych, gdy są w domu, szukając aktualizacji i próbując pozostać w kontakcie w nagle odizolowanym kraju.

Wykorzystaj również swoją firmę do wspierania lokalnych banków żywności lub pomocy osobom starszym w zakupach artykułów spożywczych. I promuj swoje dobre uczynki za pomocą marketingu w mediach społecznościowych, aby pomóc budować markę.

2.Upewnij się, że Twoja firma jest łatwa do znalezienia online.

Obecnie o wiele więcej ludzi korzysta z internetu podczas spędzania czasu w domu, którego najlepiej nie opuszczać. Liczba dziennych wyszukiwań przez osatnie dni znacznie wzrosła przez zaistaniałą sytuację w kraju, dlatego w następnych dniach będzie nadal rosnąć. Jesteśmy niemalże przyklejeni do telefonów oraz siedzimy przez większość czasu przezd telewizorem wyszukując nowości na temat sytuacji na świecie i w kraju. Ponieważ nie możemy dać się zwariować szukamy też w ten sposób rozrywki, aby zabić czas lub milej spędzić chwile. Powinniśmy korzystać z usług pozycjonowania lub SEO, aby nasza strona lub sklep online był jak najłatwiejszy do znalezienia, ponieważ pomoże to w uzyskaniu większej ilości klientów i zwiększenia zarobków. To nie jest czas na chowanie się i czekanie, aż sytuacja świata się poprawi, teraz potrzebne jest działanie.

3.Pay-per-click, czyli PPC.

Jest to najmądrzejszy ruch marketingowy w obecnym momencie. Promuje Twoją markę podczas gdy ludzie korzystają z telefonów, tabletów czy laptopów częściej niż kiedykolwiek. Ten ruch pomaga Ci dotrzeć do większej ilości użytkowników oraz pomaga Ci się rozwijać, kiedy konkurencja czeka na uspokojenie się sytuacji panującej w kraju. Jest to także dobry pomysł, aby trochę oszczędzić, ponieważ cena PPC spadła o 6% na całym świecie przez ostatni miesiąc. Spadek % jest prognozowany także na następne tygodnie, dlatego kwota jaką użytkownik ma zapłacić za każde kliknięcie osoby zainteresowanej będzie niższa. Jest to dla Ciebie szansa, aby zarobić więcej i poszerzyć grono swoich klientów.

4.Utrzymaj swoją pozycję w rankingach lub wyprzedź konkurencję.

SEO pomaga Twojej stronie lub sklepowi online zyskać ruch organiczny, tym samym pomaga w wyprzedzeniu konkurencji. Chcesz znaleźć się na pierwszych stronach wyszukiwarek oraz rankingów, a my używając słów kluczowych pomożemy Ci dotrzeć do potencjalnych klientów, ponieważ używając fraz jakie ich interesują zachęcisz do korzystania z Twoich usług albo zrobienia zakupów w Twoim sklepie online.
Trafienie na pierwsze strony wymaga wiele pracy, czasu oraz strategii. Jeśli nie będziesz wprowadzał aktualizacji na swojej stronie, łatwo stracisz pozycję w wyszukiwarkach, a więc stracisz pieniądze wydane na osiągnięcie utraconego miejsca. Pamiętaj, że działanie jakiego chcesz uniknąć to zatrzymania funkcjonowania firmy. Byłby to największy błąd, ponieważ osłabiłby Twoją firmę i trudniej byłoby wynieść się znów na wyżyny.

5.Przygotuj swój biznes na powrót do gry.

Jak wiemy pandemia powinna skończyć się w ciągu kilku miesięcy i wszyscy wrócą do pracy. Musisz przy tym pamiętać, że SEO jest procesem długoterminowym. Co zdziałasz teraz dla wymagań SEO, w przyszłości zaowocuje dla Ciebie prężnym rozwojem i zapewni wzmożony ruch organiczny.